МИНУЛО ТРИ РОКИ ОФІЦІЙНОГО ІСНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ТРУДОВОЇ КНИЖКИ
Минуло три роки, як електронна трудова книжка стала офіційним джерелом інформації про трудову діяльність кожного застрахованого українця.
На підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», 10 червня 2021 року розпочався п’ятирічний період, протягом якого всі роботодавці повинні занести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацію про найманих працівників, яка нині зберігається на паперових документах.
Працівники Пенсійного фонду України підтримують в актуальному стані унікальну базу персоніфікованого обліку про всіх застрахованих осіб, опрацьовують інформацію, що надходить в електронному вигляді як від фізичних осіб, так і від юридичних. Наприклад, з того часу, як розпочався процес оцифрування трудових документів, працівники профільного підрозділу Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області одержали майже 192 тисячі звернень щодо створення електронних трудових книжок. З них понад 108,5 тисяч подані через основний цифровий канал Фонду – вебпортал електронних послуг. Ще понад 83 тисячі створені у ході призначення або перерахунку пенсій.
Отже, відомості про трудову діяльність може подавати до Реєстру застрахованих осіб як застрахована особа, так і роботодавець. Щодо роботодавців Полтавщини, то за більш ніж половину періоду, визначеного державою для переходу до електронної трудової книжки, вони створили близько 115-ти тисяч електронних трудових документів наших земляків, що становить 37 % від загальної кількості застрахованих осіб, - тобто тих людей, які офіційно працевлаштовані і за яких страхувальники вчасно і в повному обсязі сплачують страхові внески.
Процедура подання відомостей до Реєстру застрахованих осіб – нескладна і доступна кожному. Для того, щоб виконати свій обов’язок, слід здійснити такі кроки:
-
увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису КЕП;
-
заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки;
До електронної трудової книжки також вносяться документи про освіту, про народження дітей (жінкам), про службу в армії (чоловікам), адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.
Після заповнення роботодавцем або громадянином анкети та прикріплення сканкопій фахівці Пенсійного фонду переводять їх у цифровий формат і здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб. Надалі ці дані перебувають під надійним захистом системи кіберзахисту.
У результаті успішного оцифрування трудової книжки будь-який український працівник може переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду (https://portal.pfu.gov.ua) інформацію про періоди роботи і наявний страховий стаж. Якщо при цьому виникають запитання, то на тому ж порталі можна подати звернення.
Також можна звернутись до найближчого сервісного центру Фонду. Ще один сучасний ресурс - мобільний додаток «Пенсійний фонд». Він забезпечує доступ до електронних сервісів Фонду з мобільних пристроїв та робить спілкування максимально зручним та ефективним.
Головне управління Пенсійного фонду
України в Полтавській області