ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН 2024-2025 НА ПОЛТАВЩИНІ: ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ОДЕРЖУВАЧІВ СУБСИДІЙ
Житлова субсидія — це допомога від держави родинам, доходи яких не дозволяють їм самотужки сплатити в повному обсязі кошти за спожиті житлово-комунальні послуги.
Розмір житлової субсидії залежить від кількості осіб в складі домогосподарства, розміру доходів осіб, що звернулись за призначенням субсидії, видів житлово-комунальних послуг і розміру загальної та опалюваної площі. Окрім того, важливим фактором є те, на який період призначається фінансова допомога, - опалювальний чи неопалювальний.
На 1 грудня 2024 року Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області забезпечує виплату житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива для 100,8 тис. домогосподарств. Середній розмір субсидії становить понад 1700 грн. Для порівняння – у відповідний період минулого року на Полтавщині налічувалося 97,9 тис. одержувачів субсидій із середньою виплатою близько 1400 грн.
Тим громадянам, які звернуться за субсидією після 1 грудня, її нарахують не з початку опалювального сезону, а з дати подання заяви.
Також варто пам’ятати, що при призначенні субсидії не з початку опалювального сезону дохід претендента на її отримання розраховується інакше. Зокрема, для пенсіонерів враховується сума пенсійних виплат за місяць, що передує місяцю до місяця, з якого призначається субсидія. Тобто, якщо пенсіонер подав заяву на субсидію у грудні – пенсія за жовтень.
Подавати заяви на житлові субсидії можна кількома способами:
-
через пошту чи особисто в одному із сервісних центрів ПФУ;
-
дистанційно через портал е-послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua) чи мобільний застосунок Пенсійного фонду, обравши опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу”;
-
через “Дію”, ввівши у пошуку “Заява на субсидію”;
-
через центри надання адмінпослуг та через посадовців у виконавчих органах місцевого самоврядування (ЦНАП).
При оформленні житлової субсидії подаються такі документи:
-
заява;
-
декларація;
-
довідка про доходи (у разі зазначення в декларації доходів, які не можуть бути підтверджені органами ДПС або ПФУ);
-
копія договору про реструктуризацію заборгованості (у разі її наявності заборгованості на перше число місяця з якого призначається житлова субсидія);
-
договір найму житла (в разі наявності);
-
рішення суду (в разі наявності).
Важливою законодавчою новацією у порядку призначення житлових субсидій стали зміни, які набули чинності 13 листопада 2024 року. Зокрема, збільшено до 100 тис. грн (раніше -50 тис. грн) суму, що не впливає на право для отримання житлової субсидії у разі купівлі земельної ділянки, квартири (будинку), іншого нерухомого майна, транспортного засобу (механізму), цінних паперів та інших фінансових інструментів, віртуальних активів, будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку.
На що ще слід звернути увагу одержувачів фінансової підтримки з боку держави? Відповідно до урядового рішення, одержувач житлової субсидії зобов’язаний протягом місяця з моменту виникнення обставин, що впливають на призначення субсидії, обов’язково інформувати про них орган Пенсійного фонду України. До таких змін належать наступні:
-
зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств (втому числі виїзд за кордон понад 60 днів);
-
зміни соціального статусу членів домогосподарства (укладення/ розірвання шлюбу або отримання ID-картки особами які досягли 14-річного віку);
-
зміни в складі сім’ї члена домогосподарства;
-
зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;
-
зміни переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;
-
зміни управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;
-
настання умов, за яких втрачається право на отримання субсидії (купівля: транспортного засобу; квартири; земельної ділянки; іноземної валюти).
У разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства, переліку житлово-комунальних послуг, умов їх надання, отримання одноразового доходу у сумі, що перевищує 25-ти кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб (75700 грн), подаються нові заява та декларація.